İlkadım Belediye Başkan aday adayları çalışıyor

14 Ağustos 2013 Çarşamba, 15:00
ilkadim-belediye-baskan-aday-adaylari

Seçime az bir süre kala aday adayları kendilerini göstermeye çalışmaya devam ediyor. AK Parti Samsun İl Teşkilatı’nın en büyük kayıplarından ve pişmanlıklarından birisi olan İlkadım Belediye Başkanlığı için çok sayıda aday adayı başkanlığa talip oldu.

2008 yılında çıkan kanunla Gazi ve Yeşilkent Belediyeleri ile birleşerek sınırları genişleyen İlkadım Belediyesi’nde geçtiğimiz yerel seçimlerde AK Parti’den Süleyman Kaldırım aday olmuştu. Ancak AK Parti, Kaldırım ile seçimi kazanamamış, 590 oy farkı ile başkanlığı MHP’ye kaptırmıştı.

O günlerde aday olarak seçilmediği için kalbi kırık olan eski İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok, 2014 Yerel Seçimleri’nde başkanlığa aday olacağının sinyalini o zamanlardan vermişti. Çalışmalarına hız kesmeden devam eden aday adaylarının en başında bulunan eski İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Müşaviri olarak görev yapıyor.Ramazan ayı boyunca durmaksızın teşkilat toplantılarına katılan, camilerde vatandaş ile buluşan Tok bu seçimlerden oldukça ümitli.

Bir diğer aday adayı ise AK Parti İlkadım İlçe Başkanı İhsan Kurnaz. Kurnaz, teşkilatların abisi olaran nam salmış olan AK Parti Samsun Milletvekili Cemal Yılmaz Demir’e yakınlığıyla biliniyor. Samsun’un en fazla nüfusa sahip ilçesi olan İlkadım aynı zamanda AK Parti’nin en fazla üyesi bulunan ilçesi. Avukatlık yapan Kurnaz’ın da her fırsatta esnaf ziyaretleri yaptığı, çeşitli toplantılara katıldığı, aday adaylığını her fırsatta zikrettiği biliniyor.

Ahmet Okuyucu da İlkadım Belediye Başkanlığı’na talip olan isimlerden birisi. İlkadım kurucu Belediye Başkanı olarak geçmişte görev yapan Okuyucu da çalışmalarını sürdürüyor. Diş hekimi olan Okuyucu sivil toplum örgütlerini, dernekleri ve esnafları sık sık ziyaret ediyor.

22. Dönem Milletvekillerinden olan Mehmet Kurt‘un ismi de aday adayları arasında geçiyor. Kendisi aday adaylığı ile ilgili hiç bir açıklama yapmamış olsa bile, Kavaklı olduğu için İlkadım’da yarışa katılacağı gözü ile bakılıyor. Bilindiği gibi İlkadım’ın büyük bir çoğunluğu Kavaklı. Kurt, avukat ve aynı zamanda noterdir.

İlkadım Belediyesi’ne başkanlık için en genç aday adayı olarak göze çarpan isim ise Yüksek Bilgisayar Mühendisi olan Harun Kurt. Avusturya doğumlu olan ve İlk, Orta ve Lise öğrenimini Samsun’da tamamlayan Kurt, son olarak HAS Parti İstanbul Beylikdüzü kurucu üyesi ve yönetim kurulu üyeliği görevlerinde bulundu.

İlkadım Belediyesi 1994 yılında, Samsun Büyükşehir olunca, ona bağlı bir alt kademe belediyesi olarak kurulmuştur. Ancak 2008 yılında bir kanunla Gazi ve Yeşilkent alt kademeleride içine alarak Samsunun 4 merkez ilçelerinden biri oldu. Şu an Samsun’un ve Karadeniz Bölgesi’nin nüfus bakımından en büyük ve gelişmiş ilçesidir. 19 Mayıs 1919′da Atatürk, Samsun’a gelmesi ve bağımsızlığa giden ilk adımı burda atmasından dolayı ilçeye İlkadım adı verilmiştir.

İlkadım, Samsun ilinin Karadeniz sahilinde, denizden yüksekliği 5 metre olan ilçesidir. Aynı zamanda 311.885 kişilik toplam nüfusuyla, Karadeniz Bölgesi’nin en kalabalık ilçesidir.

 

DİKKAT: Haberlerin kaynak belirtilmeden kopyalanması yasaktır. Yazılar bir web sitesine alıntı yapılıyor ise ilgili haberin linkini, gazeteye alıntı yapılıyor ise site adresini (www.samsunhaber1.com şeklinde) kaynak göstermek zorunludur.

Gelen aramalar:

  • 2008 samsun belediye secimleri adaylar
  • harun karagöz matematik

22 Yorum

  1. Tarafsız Adam

    14 Ağustos 2013 at 22:58

    Ak partiden teklif bekleyen kadefin başkanı Yılmaz Karagözü unutmayın. Demirtaşı devirecek güçte bir isim. Hatta aday gösterilirse Demirtaş adaylıktan bile çekilmek zorunda kalacaktır. Mevcut seçenekler arasındaki en önemli aday ise dikkat edin Harun Kurt’tur. Türkiye’deki tüm belediyelerin projelerini inceleyip gerekli mercilere rapor olarak veren bu kişinin bilgi birikimi tüm adayların çok üzerinde. Diğer adayların ufuklarının yetmeyeceği yüzlerce projeye tüm detayları ile hakim. Yani AK Parti Karagozü seçerse çok rahat seçim kazanır. Harun Kurtu seçip kazanırsa da İlkadım çağ atlar. Diğerleri siyaset salatasının çeşnisi gibi…

    • netia interactive

      15 Ağustos 2013 at 09:57

      Değerli yorumunuz için teşekkür ederiz Tarafsız Adam. Haberimizde sadece aday adaylıklarını zikreden isimleri yazdık. Yılmaz bey dediğiniz gibi ciddi bir kitleye hitap ediyor. Ancak kendisinin aday adaylığı söz konusu değil diye biliyoruz. Kendisi ile ilgili haberlerde yapılacaktır önümüzdeki günlerde. Tekrardan teşekkür eder, iyi günler dileriz.

    • İLKADIM ilçemizde şahsım bir Trabzon’lu olarak,üstünü çizerek söylemek istiyorum.Yıllarca AKParti teşkilatlarımızda doğru,temiz ve ahlaklı siyaset yapma,ve geleceğede bir şeyler sunma adına hizmet etmiş bir teşkilatçı olarak önemle belirtmek istiyorum.Yanlız kimse duygusallığını ön plana çıkartarak yorum yapmasın ve doğruları süzerek ve analizini iyi yaparak yorum bırakırsa başarı elde edilir.AR-GE başkanlığı yapmış bir kişi olarak İLKADIM ilçemizde Sayın Ahmet OKUYUCU başkan dan başkasıyla bu ilçemizi geri kazanmak hayalden öte bir şey değil.Şu an Samsun ve İLKADIM kamuoyunda da sürekli olarak bu sözler telafuz edilmekte.İL teşkilatı bile Erdoğan TOK ve Ahmet OKUYUCU üzerinde yazı tura atmaya başladı bile.Önemli olan genel merkezin kimi aday göstereceğidir.Burda söz İL başkanına bile fazla düşmeyecektir.Bu kadar büyük olan bir ilçe için kararı Başbakan verecektir.Saygılarımla.Gerçekci olalım..

      • İllkadım BİZİZ oluşumu olarak ehemmiyetle belirtmek isteriz ki ilçemizi samsun’a ilçemize mal olmuş bir öz evlatdan başkasıyla almanın bu saatden sonra mümkünatı yoktur.Kimseler ne kendilerini nede başkalarını kandırmaya kalkmasın.Yılmaz Karagöz beyden bahsetmeye çalışan arkadaş,tamam kendisi Samsun ve kavaklı ama bizlerin 6 aydır yapmış olduğumuz çalışmalarımızda görüldüki,Yılmaz bey ne Kavaklılar ve de dernekler tarafından sevilmeyen ve güvenilmeyen bir insan olarak zikrediliyor.Sadece Necattin DEMİRTAŞ ve Şerif ÜN baskısıyla KADEF başkanlığında kaldı deniliyor.Sayın Mehmet KURT bey vekilimiz ise kesinlikle ve kesinlikle böyle bir düşüncem olamaz ve genel merkezde bu konuda bana hiçbir şekilde baskı yapamaz,zaten Ahmet okuyucu bey aday adayı bir 2.si olmaması içinde elimden gelen gayreti sarf edecem diye açık,açık bu sözlerini beyan etti.Tabiki kendisinede sorduğumuz bir ikinci sorumuz ilçeyi hangi adayla geri alabiliriz risksiz bir şekilde diye bizlere verdiği cevap ise Ahmet okuyucu kurucu başkan.Şu an bile Necattin bey en çok kendisinden çekiniyor,tabiki onlarda Erdoğan beyi bekliyor,şayet o olursa onlar adına çok kolay bir seçim olur ve 2 defa Necattin kazanır diyor.Bizlerde sayın vekilimize çok teşekkür ederek ayrıldık.Bakacağız ve göreceğiz aday adaylarına,tabiki bizlerde 3247 kişilik bu oluşumumuzla kazanabilmesi en yüksek adayın çevresinde birleşeceğimizi belirtmek istiyoruz.İlkadım BİZİZ.

    • Dilek

      24 Ağustos 2013 at 15:13

      Sayin Tarafsiz Adam.
      Yorumunuzu cok begendim, ayrica herkezin farkedemiyecegi bir noktaya deginmissiniz. Harun Kurt ile ilkadim in cag atlayacagina inaniyorum.
      sizinde dediginiz gibi Harun Kurt beyin Biyografisine bakildiginda da Digerlerine göre cok fazla artilari oldugunu düsünyorum. Genc ve Dinamik biri olarak Samsun Ilkadima cok seyler kazandiracagina inaniyorum.

    • Cigdem

      24 Ağustos 2013 at 16:25

      Sayin Tarafsiz Adam
      sizin yorumunuza binaen yazilmis olan diger yorumlari okudum ve sanirim en dogru ve tarafsiz yorumu siz yapmissiniz, burda görüyorumki kisilerin Samsuna ne getireceginden daha cok etiketleri yani( nereli ) olduklari önemli. Sayin Ahmet Okuyucu bey zamaninida cok iyi biliyoruz evet kendisi samsuna katkilari olmus birisi fakat Samsunda yeni bi DEViR acmayi basarmis birisi diye nitelendiremiyecegim. Bende adaylar icerisinde Sayin Harun Kurt beyin güclü bir aday oldugunu düsünüyorum, genc , deneyimli ve basarili biri oldugunu düsünüyorum, Samsununda Harun bey gibi genc ve dinamik birine ihtiyaci oldugunu düsünüyorum, ayrica Harun Bey ilkadim belediyesinde yetismis bir genc olarak o bölgenin nelere ihtiyaci oldugunu daha iyi bilen biri oldugu kanisindayim.

  2. siyaset uzmanı

    16 Ağustos 2013 at 00:00

    Ak parti ilkadımda secimi en kolay Ahmet okuyucu ile alır. seçimlerde ahmet okuyucuya hiç oy vermedim. ama bu sefer işin sekli değişik. Ama okuyucuyu ak parti aday gösterirmi yüzde yüz hayır göstermez. O zaman B planı YILMAZ KARAGÖZLE SECİMİ ALIR.

  3. Tarafsız Adam

    16 Ağustos 2013 at 22:39

    Arkadaşlar. Kıblesini demeyelim de yönünü diyelim devamlı değiştiren kişinin arkasından giden menzile ulaşamaz. O yüzden her dönem farklı partinin kapısını çalan Okuyucu’yu aday olması söz konusu bile olamaz onu geçelim. Erdoğan Tok’un aday olacağını düşünmek ise Başbakan Erdoğan’ın zeka seviyesi ile alay etmek olur. Kendi partisinde siyasi çeteleşmeden nefret eden Başbakan Erdoğan, sağır sultanın dahi bildiği Fuat – Suat – Erdoğan şeklindeki ittifaktan gayet iyi haberi var. Erdoğan Tok’un adaylığı da söz konusu olamaz. Eski milletvekil Mehmet Kurt’a gelince Başbakan Erdoğan, vekaletin ağırbaşlılığını ilçe başkanlığına değişmez. Kesinlikle bir milletvekilini ilçeye aday göstermez. İhsan Kurnaz ise ilçenin teşkilat başkanı. Teşkilat liderin arkasındaki kuvvettir. Eğer teşkilat lider olursa düzen bozulur. Tıpkı ordu gibi. Ordu orduluğunu yapmaz liderliğe soyunursa düzen olmaz. O yüzden teşkilat başkanının lider olma durumu da Başbakan için söz konusu olamaz. Geriye kaldı. Harun Kurt. genç, bilgili, yerel yönetim konusunda ihtisas sahibi. Bu adamın durup dururken ortaya çıkmadığı kesin. Şuan için içeriği tam bilinmeyen en gizemli kişi o. Erdoğan’ın kendini yetiştirmiş gençleri sevdiğini bilmeyen yok. Başbakan’ın bilgisi dahilinde Samsun’a geldiğini düşünüyorum. Eğer kendini yeterince tanıtırsa BANKO ADAY HARUN KURT. Kadef Genel Başkanı Yılmaz Karagöz ise Joker konumunda. Ortadakileri toplar ancak, piştiyi başka kağıt yapar. Eğer Milletvekilliği sözü verilirse, Karagöz Kavaklıları Necaattin’in yanından çeker. Piştiyi ise Harun Kurt yapar.

  4. ANADOLU KAVAKLI ÇAKIR

    17 Ağustos 2013 at 00:12

    ilkadımda ak parti yanlış bir aday koyarsa kaybetder. ilkadım da yılmaz karagöz iyi bir aday . o zamn büyükşehir de kimi koyarsanız koyun ak parti alir. dama taşları iyi koymalı yoksa 2009 hüsranı yaşayabilir.. Amac secim almak sa yılmaz karagöz bulunmaz bir aday.. Ahmet okuyucu aday yapmaz ak parti. bu ihtimal zayıf. erdoğan tok necattin demirtaş için kolay bir rakım olur. Tok şişiriliyor. ,eski gazi tarafında tok oy alamaz, yeşilken ve bağlı köyler toka ay vermez. Birileri milleti apdal zannetiyor. yapmayın havanızı alırsınız.

  5. exchanger

    17 Ağustos 2013 at 00:49

    Harun kurt ilk adım için genç nesli temsil etmesi ve kendini iyi yetiştirmiş olması ile de öne çıkacaktır.İstanbul Esenler belediyesinde de bir süre çalışmış.Sanırım oradan aldığı tecrübeleri de ilkadım için kullanacaktır.Ama yerel secimlerde cevrenizin geniş olması unsuru da kabul edilmesi gereken bir gerçektir.Harun kurt bunu başarabilecek mi zaman gösterecek,genç arkadaslara sans verilmesi kanaatindeyim.

  6. samsunlu

    17 Ağustos 2013 at 17:34

    İhsan Kaptanoğluda adı gecenler arasında. samsuna faydalı olabilecek ticari zekası ve geçmişi parlak biri. bence adaylar arasında şansı olabilecek biri sadece burda yazan kişilere yoğunlaştırılmamalı

  7. Doğru Bir Tanedir.

    19 Ağustos 2013 at 16:19

    Kardeşim herkes duygularıyla hareket ediyor. Ahmet Okuyucu aday olduğu takdirde diğer partilerin havlu atacağı kesin. Ak partinin İlkadımda riske girmeyeceği de kesin.Harun Kurtu kim tanır.bide kendinimi tanıtsın adamcağız.Yılmaz Karagöz desen ona kadefin tanıdığım çoğu üyesi oy vermez zaten.Erdoğan Yok Necaattin Demirtaşın karşısında çerez gibi.Mehmet Kurt aday olmayacağını beyan etmiş.İhsan Kurnaz için Teşkilatı lav edip aday yapmazlar.Okuyucu Numan Kurtulmuşa yakınlığı diğer adaylara göre ipi göğüsleyecek tek isim olması öne çıkmasına sebeb.Tabi bu tarafsız yazı Necaatin Demirtaş taraftarlarını hoşuna gitmeyecek ama doğru olanı yazmak yakışır bize.

    • Sizin dogrunuz dogrudur demek degil.

      27 Ağustos 2013 at 15:58

      Haklisiniz herkez duygulariyla hareket ediyor, mesela sizinde dediginiz gibi Harun Kurt´u kim tanir, evet bende kendisini tanimiyorum ama Harun Beyin gecmisini okudum ve en güclü aday olarak Harun Beyi görüyorum, ayrica görüyorumki sizde duygularinizla hareket ediyorsunuz, Ahmet Okuyucu Beyin zamanini da cok iyi biliyoruz, Ahmet beyin ozaman bile havlu attiracak kadar iyi bir potansiye sahip degilken simdimi havlu attiracak, gecelim lütfen bunlari, samsun Ahmet beyi daha önceleri denedi, ben Harun beyin Samsun icin iyi bir aday , daha dogrusu kaliteli bir aday oldugu düsüncesindeyim ,, ayrica duygusallik demisken , gecelim artik surali buralilari.. kim tanir kim tanimazlari, arkadaslar simdiye kadar diger adaylarlada ahbap degildik yani.. Samsuna kimin katkisi olur kim olmazlarina bakalim, sizde görüyorsunuzki Harun Bey genc , deneyimli, ufku genis, egitimli ve bir cok projeye incelemis ve digerlerinin dagarcinin yetmiyecegi kadar projelere hakim biri.

  8. Samsun'u

    20 Ağustos 2013 at 02:58

    Artık eskı ısımlerden daraldık yeter artık yenı ısımler lazım genç ufku genıs bence su ankı adayların ıcınde en ıyı aday adayı Harun kurt genc teskılatcı beledıyecılıkten anlayan bır ısım ılkadım da bütün kıtlelerın oyunu alabılcek bır ısım umarım hayırlısı olur.

  9. gurbetçikavaklı

    28 Ağustos 2013 at 22:57

    yerli samsunlu aday olsun, yoksa mustafa demir gibi samsun miletvekili olupta trabzonda iftar yemeği verilmesi hala unutulmadı. lazlar ilkadımda hayal kazanması

  10. cevat korkmaz

    29 Ağustos 2013 at 01:15

    Aday adaylarini arastirdim aday adaylarinin icinde en uygun isim Harun kurt bilgisayar yuksek muhendisi belediyelerde calismis belediyecilikle ilgili bilgisi yeterli yasi genc ve okumus bilgili

  11. kavaklı enver

    21 Eylül 2013 at 18:05

    kafanızı yormayın öyle yada böyle yine NECAATTİN DEMİRTAŞ

  12. Kavaklı Hasan KÖKSAL

    3 Ekim 2013 at 13:15

    Ben Kavak idrisli Köyünden Faik KÖKSAL’ın oğluyum. Düzce de görevliyim. Benim Kavaklı hemşerilerimden tek bir isteğim var. Bu şaşalı Makam uğruna Kavaklıları bölerek her partiden bir kavaklı aday çıkarmak isteyenlere inat bu oyuna gelmeyip iyi düşünmeleri ve Kavaklıların elinden Belediye Başkanlığının çıkarılmamasıdır. Kavaklılar olarak Sivil toplum örgütleri aracılığı ile bir Kavaklı bir aday üzerinde uzlaşma sağlanarak tek Kavaklı adayla seçime gidilmesidir. Bu arada şunuda belirteyim Siyasi çizgisi belli olmayıp sadece kendi çıkarları uğruna aday olabilmek için devamlı parti değiştirenlerin arkasından artık gidilmemesi gereklidir. Siyasette yol değiştirenlere itibar edilmemeli ve buna göre en uygun adayla seçime gidilmeli ve İlkadımda tekrar Kavaklı birinin Belediye Başkanı olmasını sağlamalıyız. Aday olan herkeze başarılar diler saygılarımı sunarım.

  13. nazım bahar

    7 Kasım 2013 at 11:22

    HASAN BASRİ KURT İstanbul büyükşehir salık a.ş de bir çok projeye imza atmış bir kardeşiniz.arkasında durulmalı belediyecilii bilen bir arkadaş ilk adımı çok iyiyerlere getirecektir

  14. mehmet kaya

    9 Aralık 2013 at 17:16

    hepinız havanızı alırsınız

  15. mehmet kaya

    9 Aralık 2013 at 17:17

    sizleri bu samsun halkı ıyı tanıyor havanızı alırsınız

  16. NAZIM ASLANTÜRK

    3 Ocak 2014 at 15:57

    KESİNLİKLE SÜLEYMAN KALDIRIM OLMALIDIR ADALET VE HOŞGÖRÜ ÜZERİNE AYNI ZAMANDA GAZİ BELEDİYESİNDE YAPTIGI BAŞARILI BELEDİYECİLİKTE GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMALIDIR.